Voor Vaderdag maakten we portretten geïnspireerd door Rubens en Van Eyck.
Bij vrije tekst leerden we tekenen met alleslijm, lieten dit drogen en schilderden er dan over met waterverf. Het gaf een mooi effect!
We hebben samen ontbeten in de klas om fit door de laatste toetsen heen te komen.
Yakub en Dilhan maakten een vrije tekst door woorden te vormen. Ze moeten nog veel Nederlands leren.
Yusein maakt een selfie.
Donderdag hebben we ateliers gedaan in de klas. Iedereen die zijn of haar talent wou aanleren aan een groepje kreeg daarvoor de kans. De keuzes waren: dansen, armbandjes vlechten, kickboksen/zelfverdediging en tekenen.
|
Radoslav leert een cool armbandje te maken |
|
Reyhan is voor even de leerkracht |
|
Lara kan bekers laten dansen |
|
Ömer en Yunus bedenken wat ze zullen tekenen |
|
Ahmet ontwerpt een scheef huis dat toch stabiel is! |
|
Sergey en Tomas oefenen hun deel van de dans |
|
Beatrice en Zerda zorgen voor het ander deel |
Deze week deden we drama rond het monster van Frankenstein. Onze benen waren even niet van onszelf en deden hun eigen ding. Ze werden tot leven gewekt door elektriciteit. Hierdoor kreeg de dansgroep het idee om ook een dans te maken die ze "Frankenstein" noemden.
|
Tijdens de dans was er een cupdance |
|
Kaan en Achraf oefenden niet enkel zelfverdediging, maar maakten er spontaan een leuk stukje toneel van |
|
Ook Kehlibar en Teodora leerden een gevechtssport: kickboksen. Het was Yusein die hen dit leerde. |
|
Onze tekengroep was een beetje verlegen :-) |
|
Lara als een echte dj! Bedankt om spontaan de leiding van ons toonmomentje in handen te nemen, Lara. |
|
De groep armbandjes vlechten werkte zo geconcentreerd dat ze al aan een tweede bandje waren begonnen. Goed geleerd allemaal!
|
Lief klasje, bedankt dat jullie mij hielpen bij mijn werk. Ik reik dan ook aan de 'lesgevers' een leerkracht-assisentendiploma uit en een dikke pluim!